.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پیش‌بینی هوایی صاف همراه با افزایش دما در آسمان مازندران
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: امروز و فردا آسمان مازندران صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش شمال نیوز،احمد اسدی امروز اظهار کرد: با توجه به نقشه‌های هواشناسی، روزهای دوشنبه 29 و سه‌شنبه 30 خرداد ماه امسال آسمان مازندران صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش نسبی دما به‌ویژه در ارتفاعات استان پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: از چهارشنبه شب به‌ویژه روزهای پنج‌شنبه و جمعه با شکل‌گیری جریانات شمالی و عبور متناوب امواج تراز میانی در برخی ساعات شاهد افزایش ابر، ابرناکی آسمان، وزش باد و بارش‌های پراکنده به‌ویژه در مناطق غربی و کوهیپایه‌ای استان خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اعلام اینکه طی این مدت دمای هوای استان خنک‌تر می‌شود، تصریح کرد: بیشینه دمای هوا طی 24 ساعت گذشته مربوط به بندر امیرآباد 31، گلوگاه و دشت‌ناز 30 و ساری 29 درجه و کمینه دمای هوا نیز مربوط به بلده با 11 درجه بوده است.

اسدی گفت: دریای مازندران امروز و فردا به‌صورت موج کوتاه و روزهای پایانی هفته جاری مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی کشاورزی، بیان کرد: پیش‌بینی هواشناسی کشاورزی در بخش‌های مختلف زراعت، باغبانی، نباتات و دامی بوده که کشاورزان و دام‌داران باید به آن توجه کنند تا با مشکلی مواجه نشوند.

معاون هواشناسی مازندران با تأکید بر تسریع در عملیات نشاکاری به‌ویژه در مناطق شرقی استان، خاطرنشان کرد: رعایت تناوب آبیاری، استفاده از ریزمغذی‌ها در شالیزارها، کنترل شیمیایی آفات درختان مرکبات و محلول‌پاشی عناصر غذایی متناسب با نیاز درختان از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود.

اسدی یادآور شد: سم‌پاشی محوطه دامداری‌ها برای جلوگیری از بروز بیماری‌های تب برفکی و لمپی‌اسکین، در اختیار گذاشتن آب کافی و خنک در تمام ساعات شبانه‌روز، تنظیم جیره غذایی طیور براساس اسیدهای آمینه، استفاده از دان‌پلت در تغذیه طیور و کوچ زنبور عسل به مناطق جنگلی دارای پوشش گیاهی مناسب و استقرار آنها در مکان مناسب و عدم استقرار در حاشیه جاده‌ها، رودخانه‌ها و کف دره‌ها ازجمله مواردی است که در بحث پیش‌بینی هواشناسی کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.714 seconds.